torsdag 15 maj 2008

Gerillamarknadsföring del 2

Nu har jag klarat av högstadiet också. Jag gick dit på lunchen och slängde upp alla böckerna på biljardbordet som stod centralt i skolan. Fick in ungefär 60 röster. Många var förvånade och jag tolkade det som att de tyckte att det var lite kul med något oväntat. Jag hörde många kommentarer eleverna emellan om att de skulle läsa den och den boken och vad snygga vissa böcker var. Med vissa fick jag en pratstund och jag hann berätta lite om handlingen. Jag försökte också berätta om Bibblabloggen och att det går att läsa mer om böckerna där.

Från början hade jag tänkt bokprata för 7:orna kring några av de här böckerna i samband med framsidesomröstningen, men det blev inte tid för det. Sedan tidigare års framsidesomröstningar, som jag hade i Gävle, är min erfarenhet att ryktet om vissa av böckerna som varit med i omröstningen spred sig från mun till mun och många ställde sig i kö. Vi köpte in flera exemplar av de mest efterfrågade. Få se hur det går i år.

I år fick jag in totalt 138 röster och vilken bok som röstade fram som snyggast i år i Ovanåker kan ni läsa på Bibblabloggen från och med i morgon. Jag har dragit 3 vinnare som får en varsin bok.

Inga kommentarer: